In een gemiddelde Yellow Belt training worden de volgende instrumenten uitgelegd:
1. Voice of the Customer (VOC): hiermee wordt bepaald wat de klant van waarde vindt bij de productie van de dienst of product.
2. Value Stream Mapping: Hierin worden alle activiteiten die waarde toevoegen gescheiden van de activiteiten die geen waarde toevoegen (verspillingen).
3. Kaizen: De filosofie achter Lean Management dat je elke dag je proces een stapje beter maakt.
4. 5S: Het principe van een opgeruimde, geordende en schone werkomgeving. Dit is niet alleen maar voor productiebedrijven bestemd ook in een kantooromgeving is dit van toepassing.
5. Poka Yoke: simpele en goedkope verbeteringen die direct kunnen worden doorgevoerd in de organisatie.
6. Push en Pull productie: produceren wat de klant wil en wanneer deze het wil en niet wanneer de producent van de dienst of product dit wil.
7. DMAIC: de projectaanpak achter Lean Six Sigma. Uit welke stappen bestaat deze en welke instrumenten uit de Lean Six Sigma gereedsschapskist gebruikt je in welke stap?
Yellow Belt is de basistraining voor iedereen die wil gaan werken of gewoon meer wil weten over Lean Six Sigma
Yellowbelt.be gaat over de internationale basistraining voor Lean en Six Sigma: de Yellow Belt opleiding. Hier vindt u alle informatie over deze training.