Bij drukkerij De Bink uit Leiden zijn alle 45 medewerkers opgeleid tot Yellow Belt. Hierdoor was iedereen op de hoogte dat Lean Six Sigma de methodiek is, aan de hand waarvan de bedrijfsvoering de komende jaren wordt verbeterd. Door middel van de Yellow Belt training is iedereen bekend met het jargon van Lean Management en Six Sigma.
Bij vervoersmaatschappij Arriva hebben een aantal leidinggevenden de Yellow Belt training gevolgd. Het doel was om als kwartiermakers eerst zelf wat basiskennis over Lean Management en Six Sigma op te doen, voordat het breder binnen de organisatie werd uitgerold.
Call IT is een externe callcenter organisatie, onderdeel van USG. Het management van Call IT Belgiƫ heeft in zijn geheel een Lean Six Sigma Yellow Belt training gevolgd. Al snel kwam men erachter dat juist het Lean Management deel goed aansluit bij de processen in een call center. Doordat er in een call center al erg veel wordt gedaan met de aanwezige data zag men in dat Six Sigma minder aansluit. Door het toepassen van Lean Management gaat Call IT nu kijken naar alle registraties die medewerkers zelf bijhouden in oa. MS Excel. Herkenbaar?
Yellow Belt is de basistraining voor iedereen die wil gaan werken of gewoon meer wil weten over Lean Six Sigma
Yellowbelt.be gaat over de internationale basistraining voor Lean en Six Sigma: de Yellow Belt opleiding. Hier vindt u alle informatie over deze training.